Bielański Integrator Przedsiębiorczych

Зателефонуй за номером 885 458 808 (10:00-14:00), якщо хочеш скористатися комп'ютером і місцем для праці.

Більше інформації

 

Bielański
Integrator
Przedsiębiorczych

Dla osób przedsiębiorczych
z pasją i misją zmieniania dzielnicy i miasta.

...

Bielański Integrator Przedsiębiorczych

al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa

tel. 500 600 700

Facebook Youtube

STEAMowa Rewolucja na Bielanach

Dodano: 21.12.2021

Czym jest STEAM?

STEAM jest metodą uczenia się i nauczania, której celem jest zaspokojenie potrzeb gospodarki XXI wieku poprzez rozwój kompetencji przyszłości. STEAM stawia na naukę projektową konsolidującą pięć kluczowych bloków tematycznych: naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Koncepcja ta ukierunkowana jest na kształcenie uczniów, którzy dzięki realizacji projektów potrafią myśleć w sposób innowacyjny i niekonwencjonalny, którzy podejmują rozważne ryzyko, angażują się w eksperymentalne uczenie się i twórcze rozwiązywanie problemów, podejmują współpracę i aktywnie uczestniczą w procesach twórczych. Filozofia STEAM odzwierciedla koncepcję:

STEAM = Science & Technology interpretowane przez

Engineering & the Arts, bazujące na Mathematics

Dlaczego zajęcia według modelu STEAM są inne i pomagają odkryć radość uczenia się nawet tym którym się nie chcewink?
1. Pozwalają na zadawanie pytań i niekonwencjonalne poszukiwanie rozwiązań problemu: dzieci są ciekawe z natury, jednak tradycyjne metody edukacyjne często tłumią tę ciekawość. Projekty STEAM pozwalają im zadawać pytania, rozmyślać, eksperymentować i dokonywać odkryć. W taki właśnie sposób powstają nowe odkrycia i wynalazki.
2. Dzieci przejmują kontrolę nad uczeniem się, a nauczyciel przyjmuje rolę pomocniczą: jedną z najważniejszych zalet edukacji w modelu STEAM jest zapewnienie dzieciom kontroli nad procesem uczenia się, w tym również nad sposobem rozwiązania problemów, dzięki czemu dzieci traktują zadanie poważnie; chętniej też realizują cele projektu.
3. Każdy problem ma wiele dobrych rozwiązań: w projektach STEAM pozwalamy uczniom na decydowanie o przebiegu projektów oraz ich ostatecznym kształcie. Ten sam temat projektowy może być zrealizowany przez uczniów na wiele różnych sposobów.
4. STEAM jako kuźnia innowacji: w projektach STEAM kluczowe są rozwiązania autorskie. Nie ma w nich miejsca na powielanie schematów lub pracę według instrukcji. Pracujemy twórczo i kreatywnie, lecz odpowiedzialnie.
5. STEAM – pomyłki i błędy są elementem procesu dydaktycznego: tworząc realne rozwiązania, popełniamy błędy. To nieuchronne. Uczniowie mają prawo do błędów, są jednak zachęcani do testowania projektów i wprowadzania do nich korekt lub modyfikacji.
6. Oceniany jest nie tylko końcowy efekt, ale również sposób realizacji projektu: równie ważna jak końcowy efekt projektu jest obserwacja pracy uczniów; tego, jak ze sobą współpracują, jak się komunikują, jakie są wzajemne relacje w zespole, czy grupa pracuje skutecznie i wytrwale dąży do osiągnięcia uzgodnionych celów.

Dlaczego postawy przedsiębiorcze są ważne?

Edukacja stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednak w kontekście rewolucji przemysłowej oraz potrzeb pracodawców do najważniejszych z nich należą:

  • Sprawić aby polski system edukacji odpowiadał na zmieniające się potrzeby rynku pracy poprzez zapewnienie holistycznego rozwoju uczniów
  • Zintensyfikować działania na rzecz kształcenia postaw przedsiębiorczych
  • Promować rozwój kompetencji kluczowych oraz kompetencji przyszłości ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kompetencji społecznych i cyfrowych
  • Poprawić stopień cyfryzacji polskich szkół

Odpowiedzią na realizację przedstawionych powyżej wyzwań jest edukacja w modelu STEAM.

Sprawdź poniżej- czy możesz zapisać swoje dziecko na zajęcia STEAM w twojej szkole!smile

DZIAŁANIA BIELAŃSKIEGO INTEGRATORA PRZEDSIĘBIORCZYCH:

 1. STEAMowa Rewolucja w 4 bielańskich szkołach 

Koordynacja 4 projektów unijnych, pozyskanych na wyposażenie Laboratoriów STEAMowych oraz prowadzenie dodatkowych zajęć m.in. metoda STEAM dla uczniów 4 szkół bielańskich:

1. Szkoła Podstawowa 209, Aleja Władysława Reymonta 25 | 2. Szkoła Podstawowa nr 263, ul. Szegedyńska 11 | 3. Szkoła Podstawowa nr 214, ul. Antoniego Fontany 1 | 4. Szkoła Podstawowa nr  133, ul. Antoniego Fontany 3

Informacja o projektach i zapisy uczniów:

1. Szkoła Podstawowa nr 209: link - REKRUTACJA ZAKOŃCZONA 

2. Szkoła Podstawowa nr 263: REKRUTACJA ZAKOŃCZONA

 3. Szkoła Podstawowa nr 214: REKRUTACJA ZAKOŃCZONA

4. Szkoła Podstawowa nr 133: REKRUTACJA ZAKOŃCZONA

W sprawie zapisów: prosimy o kontakt się z koordynatorami projektów w szkołach na podane adresy emailowe.

Więcej informacji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 443 47 02

 

2. Akademia STEAMowa dla nauczycieli  

Zapraszamy do otwartego, bezpłatnego kursu online umieszczonego na platformie Moodle. Kurs składa się z 5 modułów wraz z pytaniami, a na platformie udostępnione są także materiały w postaci nagrań prezentacji, wykładów, fragmentów lekcji i warsztatów, dokumentów, polecanych lektur i linków.

LINK DO KURSU

Więcej informacji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 443 47 02

Pomoc w kwestiach technicznych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WIDEO: 

Zobacz prezentację prof. M. Plebańskiej z konferencji na temat metody STEAM: TUTAJ

 3. Na czym polegają ZAJĘCIA STEAM w ramach projektów? 

Oprócz odkrywania odkrywców w obszarach STEAM tj. nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki, na zajęciach uczniowe mogą wykorzystać bardzo bogate wyposażenie Laboratorium STEAM - czyli np. roboty edukacyjne oraz aplikacje uczące podstaw programowania, długopisy 3D, drukarki 3D, książki z rozszerzoną rzeczywistością. Metoda STEAM kładzie nacisk na nauczanie praktyczne, jednak nie tylko ze względu na walory praktyczne projektów. Projekty STEAM umożliwiają otwartą eksplorację i wspólne rozwiązywanie problemów, jak również tworzenie autorskich rozwiązań. Im więcej zmysłów uczniowie zaangażują w uczenie się, tym więcej zapamiętają i tym więcej się nauczą. Doświadczenia czerpane z realizacji praktycznych zadań projektowych przygotowują uczniów do życia; dzieci budują, tworzą i odkrywają, że nauka jest dla nich ważna i ciekawa.
W projektach STEAM dzieci mają za zadanie znaleźć rzeczywisty problem i opracować jego rozwiązanie. Włączenie takich działań w cykl edukacyjny pomaga dzieciom skupić się na ważnych elementach edukacji oraz celowości działalności naukowej i wykorzystania dorobku nauki w prawdziwym życiu. Ponadto w projektach uczestniczyć mogą zewnętrzni eksperci, przedstawiciele rozmaitych organizacji związanych z tematyką projektu etc. 
W modelu STEAM dzieci samodzielnie projektują rozwiązania problemu i samodzielnie wybierają do jego rozwiązania wachlarz znanych im, dostępnych w danej szkole narzędzi. W projektach STEAM tworzony jest najpierw prototyp rozwiązania, który jest następnie testowany, a uczniowie dokonują w nim korekt i modyfikacji. 

Sprawdź (w punkcie 1) - czy możesz zapisać swoje dziecko na zajęcia STEAM w twojej szkole!smile

 

Jednym z głównych zadań Bielańskiego Integratora Przedsiębiorczych jest budowanie postaw przedsiębiorczych i podnoszenie jakości edukacji przedsiębiorczej wśród dzieci i młodzieży, dlatego intensywnie angażujemy się w działania,  które przyczyniają się do budowania kompetencji przyszłości i zawodów przyszłości, a także pomagamy bielańskim i warszawskim szkołom oraz nauczycielom w podnoszeniu kompetencji w tym obszarze.

Sprawdź (w punkcie 1) - czy możesz zapisać swoje dziecko na zajęcia STEAM w twojej szkole!smile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.

Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.